Alla inlägg under mars 2015

Av Siri Gallego - 28 mars 2015 17:05

Här kommer några låttips:
1. När jag går ner - Norlie & KKV
2. Din soldat - Albin feat. Kristin Amparo
3. Piano - Ariana Grande
4. Där jag hänger min hatt - Norlie & KKV

Just nu lyssnar jag på Norlie & KKV.
Denna veckan hade klassen redovisningar om svenska artister som skriver och sjunger på svenska. Min kompis berättade om denna fantastiska duon som jag inte hade någon aning om vilka det var, förrän hon nämnde att de sjungt "Där jag hänger min hatt." Oftast är det nog så, man vet vilka låtar det är och kan kanske texten, men kan inte artisternas namn.
Hoppas ni har en bra dag!!

Av Siri Gallego - 28 mars 2015 13:24

Har ni hört nyheten om att Zayn Malik ska sluta i One Direction?! Det är ganska hemskt, jag menar, One Direction finns inte längre. Det finns inget 1D utan Zayn. Även om jag mest är intresserad av deras låtar så är det riktigt synd. Jag ska på deras konsert i Göteborg i sommar, och hur kommer det bli liksom?!
Idag ska jag också till en träff med konfirmanderna, eftersom jag ska ta konfirmationen i sommar. Jag måste cykla nu, men vi ses!

Av Siri Gallego - 18 mars 2015 07:24

Jag tänkte komma med låttips också lite då och då, om jag kommer ihåg det:)
1. Heroes med Måns Selmerlöf
2. Lips are movin med Meghan Trainor
3. Made in the USA med Demi Lovato

Jag älskar de här låtarna just nu i alla fall!

Av Siri Gallego - 14 mars 2015 22:31

Guuuud vad jag är glad nu!!!
Måns Zelmerlövf ägde ut de andra totalt! Hela 8 12:or från internationella juryn eller vad man ska kalla det!!
Hans låt är så sjukt bra!! Och hans specialeffekter är så coola.
I början var jag lite orolig att Hasse Andersson skulle vinna, men det lugnade sig lite när resultaten från internationella juryn hade avslöjats. Sedan blev jag typ orolig uegn, men nu är jag så himla glad. Han har en riktigt god chans att få en placering i Eurovision song Contest, enligt mig i alla fall :D
Kan inte fatta att 52% röstade på honom?! Bra gjort Sverige.
Visste ni att Sverige ligger trea i världen inom musikbranchen?! Efter USA och England. Jag tror att USA är etta, och sedan England.????
?We are the heroes of our time?

Av Siri Gallego - 10 mars 2015 07:01

Godmorgon!

Dagens outfit!

Av Siri Gallego - 8 mars 2015 19:59

Hej alla tjejer, och killar förstås! Idag har det varit tjejernas dag lite extra! Har ni märkt av det eller har idag varit som alla vanliga söndagar? Det har det i alla fall för mig. Det enda som hände idag var att jag spelade i Älvsåkerskyrka med min kammarorkester. Det var fantastiskt roligt.

Det finns väldigt många tjejer i världen som är helt otroliga, och jag tänkte nämna några av mina favoritsångerskor och deras låtar just nu:
Zara Larsson med Carry You Home.
Rihanna med FourFiveSeconds, men jag gillar alla hennes låtar.
Meghan Trainor med Lips Are Movin.
Och en massa andra sångerskor...
Hoppas att ni haft en bra dag!!

"I världen är du bara någon men för någon är du hela världen"

Av Siri Gallego - 7 mars 2015 22:41

Jag tänkte att jag lite då och då kan komma med filmtips!
Jag har precis sett en av de sorgligaste filmer jag någonsin sett på. "Marley and me". Den är fantastisk. Det är slutet som är det sorgliga, särskilt för alla som har haft hund, har hund eller som bara älskar hundar. Hela min familj satt och grät hejdlöst, och man vet inte om man ska skratta eller gråta efteråt. Vi har en hund som är 4 år, och jag tänker mig bara in i situationen i filmen och tänker "Tänk om det där var vi".
Det fanns också humor, och Marley var jättebusig. Marleys husse tror jag är Scoobydoos husse, vet inte vad han heter.

Tittade ni på melodifestivalen? Tyckte ni det var rätt bidrag som gick vidare? Jag tyckte det i alla fall, förutom Hasse. Så länge som han inte vinner finalen så är jag ok med att han kom vidare.
Ses, godnatt!

Av Siri Gallego - 5 mars 2015 15:31

Idag har skolan haft en friluftsdag. Det finns många olika aktiviteter att välja mellan, och jag och mina kompisar valde klättring i Göteborg. Vi var där i en timme.
Det var kul, men jobbigt. Det kändes som om jag skulle tappa greppet, och mina armar var helt slaka efteråt.
Nu är jag hemma och har ätit lunch. Jag ska duscha, och sedan ska jag göra läxor. På kvällen har jag scouter.
Vi ses!

ps:
A lot of times we are worried about our destination and forget to focus on our journey

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards