Direktlänk till inlägg 10 maj 2015

Peptalk

Av Siri Gallego - 10 maj 2015 19:47

Tjenare allihopa!
Igår läste jag min systers julia tidning som handlade om Girlpower, vilket fick mig att tänka lite.
Hur många gånger har ni inte hört någon fråga om en tjej har pms, antingen att en kille frågar er det eller om ni bara hör det när ni går förbi?
Det är precis som att om en tjej säger emot eller höjer rösten en aning så har hon pms, och jag är inte ens säker på att killarna vet vad det egentligen är! Det har aldrig hänt mig, men jag är kanske inte heller personen som skriker högst och alltid säger emot though!
Man ser hur könen särbehandlas överallt, i affärer, i skolan, i sporter...
Det finns vissa killsporter och vissa tjejsporter. Enligt många är fotboll och annan bollsport killsporter, medan t.ex dans och ridning är tjejsporter. Why?!!!
Jag känner killar som går i dans, dock i street. Jag känner en kille som går i en dansgrupp där det bara finns tjejer typ, och bara för det går han inte över någon gräns eller blir kallad för tjej osv...
Jag känner många tjejer som spelar fotboll, basket osv...
Våga vara er själva och stå upp för det du tror på, det är så man får mest respekt!!
Inte för hur du är klädd eller vilka du hänger med och hur rik du är, lär er det!!

Jag vågar vara mig själv. Jag äger inte ett enda klädesplagg som är märkeskläder, jag har bara vsparfym. Jag klär mig hur jag vill, och det är ingen som kommenterar eller tittar. Sedan kan det bero på vilka personer som finns runt omkring en, men om de kommenterar så är de inga bra vänner! Jag vill att fler tjejer vågar vara sig själva, och killar också såklart!!
Det finns en app som heter Pep Talk, från Walker Christie där det finns massa peppande citat. Skaffa den om ni behöver pepp!!
Ni kommer aldrig att kunna älska andra om ni inte älskar er själva först, livet blir så mycket enklare då! Ingen är perfect!

"Ingen kan allt, men alla kan något"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Siri Gallego - 4 juli 2015 20:02

Idag har jag tagit konfirmationen!! De här tre veckorna har varit så jävla roliga! Vi har pratat om bibeln och om Jesus, vi har varit på läger och simmat i pool med kläder, vi har blivit indelade i sex olika familjer, tre från grupp A som ska konfirm...

Av Siri Gallego - 19 juni 2015 16:38

Man vet att man bor i Sverige när det för minst tredje gången i rak regnar på midsommar!! Vi skulle fira med ett par kompisar, och vi började gå hemifrån när firandet började, och kanske fem minuter senare var vi nästan framme. Gissa vad som hände d...

Av Siri Gallego - 2 juni 2015 18:17

Förutom alla orkestrar har jag fyra konserter denna veckan. Idag ska jag sjunga, och imorgon ska jag spela med kammarorkestern på F-linjekonserten. På torsdag är det fiolavslutning där jag ska vara med och hjälpa tre andra som ska spela en duett, och...

Av Siri Gallego - 1 juni 2015 07:39

Ja, om ni vill veta lite mer om mig så kan ni gå in på youtube och söka på: Vem är jag? Siri Gallego, eller nåt liknande! Snälla, skulle vara väldigt kul! ...

Av Siri Gallego - 30 maj 2015 20:23

Idag har jag spelat in en video som jag försöker lägga upp på youtube. Jag försökte i typ en timma, men nu tar jag en annan väg och hoppas att det går bra. Det tar otroligt lång tid!! Markeringen rör sig inte ens! Hjälp, hur ska jag göra? ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards