Alla inlägg den 30 januari 2015

Av Siri Gallego - 30 januari 2015 20:49

Hej!
Jag har varit i konsertsalen i konserthuset i Göteborg. Det är föreställningen Fantasia. Göteborgssymfonikerna spelar live, de är otroligt duktiga! Det är första gången jag hör de live. De har spelat Beethovens 6:e symfoni "Pastoralsymfonin", Ponchielli "Timmarnas dans", Stravinsky "Eldfågeln" och Dukas "Trollkarlens lärling", de har också spelat Nötknäpparen.
De spelar med otrolig dynamik, och efter ett tag glömde jag nästan bort att det var de som spelade. Jag tänkte att ljudet kom från filmen. Det var en otrolig upplevelse som jag gärna gör om;)
Om ni inte lyssnat på de, så gör det. De har kallats för "en av Europas mest formidabla orkestrar". Det är häftigt.

Idag i skolan på hemkunskapen hade vi redovisning av olika kosthålningar vi fått att skriva om. Jag tror att det var en av de mest flummiga lektioner jag någonsin varit på. Det var 2 sjuka idag. Jag och resten av klassen förutom tre personer satt runt mittenbordet, det finns tre bord. Vi som satt där gjorde tre saler den lektionen. Redovisade och lyssnade på redovisningar samtidigt som vi försökte hålla oss för skratt. Antingen skrattade vi åt något som någon av oss gjorde, eller så skrattade vi åt något som personen som redovisade sa eller gjorde. Det gick inte att hålla sig, vi fick skrattanfall titt som tätt:D
Jag hoppas att ni haft en bra fredag och att ni får en underbar helg!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards