Alla inlägg den 12 april 2015

Av Siri Gallego - 12 april 2015 22:21

Nu är påsklovet slut! Det är faktiskt lite, men bara lite skönt att skolan börjar igen, för då har man ju något att göra på dagarna. Jag klarar inte av att inte ha något att göra, jag måste alltid ha något att göra. Det spelar ingen roll om det är läxor, om jag ska öva på mina instrument eller om jag bara ska läsa en bok eller titta på film. Jag blir lätt uttråkad:)
Imorgon får vi besök av mammas kompis från Stockholm. Hon stannar till på torsdag, och veckan därefter är en händelserik vecka.
Den 22 ska jag och Kammarorkestern repa med kyrkokören, den 23 ska jag repa med musikalen. Den 24 så har jag provspelning till musiklinjen, hoppas att jag kommer in!
Den 26 så spelar jag med kammarorkestern i Kungsbacka kyrka.

Som sagt, jag älskar att ha mycket att göra. Åtminstone om det är roliga saker;)
Hoppas ni som haft det har haft ett bra lov!

Av Siri Gallego - 12 april 2015 08:20

För dem som inte har sett Pretty Little Liars borde göra det. Det är en serie med tonårsdrama, skräck och mysteri. För de som är lättskrämda är PLL dock kanske inte så bra.
Det handlar om ett gäng tjejer som varit bästa kompisar sedan de var små. Men när gängets ledare försvinner så glider de isär. En av tjejerna, Aria, flyttar till Island. Hon är borta i ett år, och när hon kommer tillbaka har kompisarna splittras helt.
Alison är fortfarande försvunnen, men så hittar man hennes kropp. Det hålls en begravning för henne, och alla fyra tjejerna är där. Efter begravningen står de utanför kyrkan, och då får de ett sms samtidigt.
"I'm still here, bitches! A" står det i sms:et. De tror att det är Alison och att hon fortfarande lever.
De fortsätter få meddelanden från A, genom mail, mobil, brev, paket och meddelanden på stan eller i skolan. När de försöker berätta för andra om A, får det hemska konsekvenser.

Jag tycker serien är jättebra!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards